pondělí 14. března 2011

Hunger games 1

Hunger games
 Autor: Suzanne Collins
 Český název: Hunger games; Aréna smrti
 Originální název: The Hunger games
 Knižní série: The Hunger games
 Díl: první
 Žánr: sci-fi



Cover: Obal byl přejat z originálu, celkově se mi líbí. Není přehnaný, je výstižný. Dokonce jsem byla překvapena, že nechali název v angličtině, což je sice pocta :), ale přijde mi to trochu divný, protože v knize se normálně používalo Hladové hry s velkým H jako název :). Ale to je zas o něčem jiném, takže celkově byl obal tak na 4 hvězdičky, nic proti ničemu ;)




Česká anotace: V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně.
Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska…
Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?
Můj názor ( Pozor ! Může obsahovat spoilery! )
    Na tuhle knížku jsem se opravdu moc těšila, trhala spoustu žebříčků a hodnocení bylo skvělé. Už jsem na ni měla našetřeno, stačilo jen počkat pár dní, než se stavím v knihkupectví, jenže pak mi ji mamka nečekaně koupila, no a takové to nadšení z knihy až ji budu mít v ruce se nedostavilo. Ale to samozřejmě byl můj vnitřní pocit :) nic s knihou, jen ten začátek byl tedy trochu divný.
    Jinak postupně jsem se do knihy dostávala a četla ji každou chvilku co to šlo ( a v tomhle případě myslím fakt každou :D). Celá kniha se mi zdála dost kvalitní a na prvním místě YA knih není jen tak ;) Příběh je poutavý a napínavý, nikde nevíte co se může stát na druhé straně, třeba když se Katniss zničeho nic probudí v plamenech nebo když se dostavují tzv. sponzorské dárky, což mi přišlo opravdu vymakaný :) i když teda fakt dost krutý, když se sponzorům nezalíbíš tak ..puff... a nic. Umřeš žízní. 
    Celkový děj musím spisovatelce opravdu vyzdvihnout :) , ale úplně nejvíc co se mi na knize líbilo, bylo Katnissino neplýtvání slov a hloupých otázek. Nevím jestli to zaregistrováváte, ale například v TMI mě děsně štvaly rozhovory Clary a Valentína, protože mi přišlo jako kdyby celou dobu vlastně nepochopila, o co jde, protože mu furt vyčítala věci, které ho vlastně vůbec nezajímali. No a právě u Katniss tohle nehrozilo ;) vycítila kam se rozhovor ubírá, opravdu ji nic neuniklo např. její tiché rozhovory s Haymitchem (nejsem si jistá jak se to píše) , to jsem si říkala- Týbrďo tý holce to fakt pálí :D. Ale naopak s Peetou byla úplně mimo, to ji to fakt nedocházelo? Přece jenom ze začátku dobrý no, ale na konci? To mě teda sakra štvalo :D chudák Peeta :( 
     A když už jsem u Peety, bylo to snad poprvé, kdy spisovatelka nepopisovala hlavního hrdinu jako nejvíc sexy muže světa :D celkově mám pocit, že jeho postavu tolik nepropracovala nebo teda spíš nepopsala, asi  jsme si ji měli utvořit sami, k tomu jsme měli totiž spousta příležitostí ;) Jeho vztah ke Katniss tvořil opravdu pravou lásku ;) opravdu škoda, že to Katniss vzala úplně jinak, ale abych se vám přiznala, vždycky mě tak nějak zajímal Hurikán (jo opravdu Hurikán, fakt divné jméno :D).
     Každopádně knížce dám  4 a čtvrť Hvězdičky chyběl mi ten začátek a navíc mám pocit, že knížka byla sice skvělá, ale čekala bych, že když je děj tak vážný tak to víc prociťuju, například s Rut, jelikož jsem si od začátku vnucovala, že nemůže přežít, tak jsem ji nenechala, aby mi tolik nepřirostla k srdci, a když jsem knížku dočetla, přišlo mi jako kdybych ji nedočetla (ehm.:D). Ale každopádně mám doma už dvojku, a opravdu se na ni těším, myslím, že mě víc překvapí, protože si nemůžu být jistá kdo přežije (ježíšmarjá, to zná nějak morbidně :D). Takže abych to shrnula knížku vřele doporučuji všem vášnivým sci-fistům :D- možná to zní trochu divně,(protože tohle slovo neexistuje :D) ale myslím, že se sem perfektně hodí   :D


                     Doufám, že jste si početli :D, přeji příjemný dne  Anča :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat